WhatsApp gebruiken als klantenservice-chat?

Een gemiddeld bedrijf is anno 2018 op 4 verschillende manieren te bereiken. Maar wat is nu de meest gangbare manier? Of wat is nu het meest efficiënt of meest laagdrempelig? Ingeburgerd door het massale gebruik, voegen we WhatsApp als officieel kanaal toe.

Uiteraard is het al een aardig tijdje mogelijk om WhatsApp te gebruiken via een webbrowser en een gesprek te starten via een website. Voorheen kozen we er echter toch liever voor om een online chat-oplossing aan te bieden. In de praktijk merken we dat de vraag naar oplossingen die aansluiten bij de bestaande “gewoontes” van gebruikers altijd het beste resultaat geven.

Bovendien is het voordelig

Wanneer je overweegt een (support)chat oplossing te gaan gebruiken voor de website, neem dan de volgende plus en min-punten mee in je afweging.

Plussen
– Contact verloopt via WhatsApp (dichtheid gebruik hoog)
– Koppeling met WhatsApp is klein (geen vertraging website)
– Data encryptie via WhatsApp
– Werkt via WhatsApp van klant en die van je medewerkers
– Telefoonnummer zichtbaar/beschikbaar

Minnen
– Geen mogelijkheid gegevens voorafgaand te vragen
– Geen mogelijkheid een bericht achter te laten (bij offline)
– Geen IP trace o.a. gegevens beschikbaar
– Verificatie persoon met nummer niet mogelijk
– Afhankelijk van beschikbaarheid WhatsApp

Kortom, het hangt er vanaf wat je nodig hebt.
Wil je een makkelijke en snelle manier bieden aan je klanten om snel contact met je te maken, dan is een koppeling met WhatsApp zeker de juiste. Wil je meteen meer informatie en mogelijkheden dan is bijvoorbeeld een oplossing als Tidio nog altijd een prima keuze.

Interesse in een oplossing voor de communicatie met jouw klanten?
Stuur ons een bericht via WhatsApp 😉 of bellen mag ook +31(0)681155112